Зміни у порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації речов...
Зміни у порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, ФОП та громадських формувань

22.01.2021 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 20.01.2021 № 34 «Про внесення змін до Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. № 990», якою, зокрема, передбачено такі зміни:
- спеціальна перевірка діяльності державного реєстратора в реєстрах не проводиться у разі переведення з посади державного реєстратора на іншу посаду державного реєстратора в межах одного суб’єкта державної реєстрації чи переведення з посади державного реєстратора на іншу посаду державного реєстратора у зв’язку з реорганізацією або ліквідацією суб’єкта державної реєстрації, передачі або делегування повноважень і функцій від одного суб’єкта державної реєстрації до іншого;
- строк проведення спеціальної перевірки збільшується з 25 днів до 2-х місяців;
- у разі коли за результатами спеціальної перевірки діяльності державного реєстратора в реєстрах в діях особи виявлено одноразове грубе або неодноразові істотні порушення законів під час проведення реєстраційних дій в реєстрах, а також у разі, коли у Мін’юсту наявні відомості щодо неодноразового застосування до такого державного реєстратора протягом останніх дванадцяти місяців заходів, пов’язаних з тимчасовим блокуванням чи анулюванням доступу до реєстрів, зазначена особа вважається такою, що не пройшла спеціальну перевірку та не може бути призначена на посаду державного реєстратора;
- у разі виявлення в діях особи порушень порядку проведення реєстраційних дій, які пов’язані з неправильним застосування програмних засобів ведення реєстрів та/або інших порушень, які не впливають на права та/або обов’язки відповідних суб’єктів правовідносин, особа може бути визнана такою, що пройшла спеціальну перевірку, за умови підвищення кваліфікації у строки, визначені Мін’юстом;
- у разі виявлення під час здійснення контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації фактів неподання юридичною особою державному реєстратору визначеної Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи Мін’юст рекомендованим листом інформує про це керівника відповідної юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені такої юридичної особи (виконавчого органу), з вимогою щодо необхідності звернення такої особи у місячний строк до Мін’юсту для складення відповідно до законодавства протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 6 ст. 166-11 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Крім цього, додано новий критерій моніторингу реєстраційних дій – проведення державним реєстратором реєстраційних дій протягом шести місяців з дня анулювання відповідно до закону доступу такого реєстратора до одного із реєстрів.
Визначено, що за результатами камеральної перевірки складається акт (у разі виявлення фактів порушень установленого законом порядку державної реєстрації) або довідка (якщо такі порушення відсутні).
1. Щодо зміни суб'єктів владних повноважень, зокрема, районних державних адміністрацій
Нагадуємо, що на сьогоднішній день триває процес реорганізації районних державних адміністрацій (далі – райдержадміністрацій). А тому, відповідно до законодавства України перехід повноважень, прав та обов’язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:
- у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації);
- у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.
При цьому наголошуємо, що у райдержадміністрацій, до яких здійснюється таке приєднання, як були повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців , так і залишаються.
Крім того, повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців продовжують здійснювати і виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, і нотаріуси.
А також зазначаємо, що безперебійність процесу надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців гарантується законодавчо закріпленим принципом «екстериторіальності», який полягає у можливості проведення реєстраційних дій будь-яким суб’єктом державної реєстрації в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням нерухомого майна, юридичної особи. Державна реєстрація фізичних осіб-підприємців проводиться незалежно від їх місцезнаходження.
related_news:
01 липня набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосп...
Нагадуємо, якщо Ваша посада належить до категорії «Б», Ви зобов’язані подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.
...
На початку місяця у приміщенні Національного університету «Одеська юридична академія» за ініціативою Південного міжрегіонального управлі...
comments:
no_commentsadd_comment: