Лілія Драпчинська: «Поганий настрій треба залишати за порогом роботи».
main
Управління ДМС у Рівненській області
Лілія Драпчинська: «Поганий настрій треба залишати за порогом роботи».
28.11.2014
Лілія Драпчинська: «Поганий настрій треба залишати за порогом роботи».

Організувати діяльність колективу, щоб уникнути скарг населення, порушень законодавства в повсякденній роботі ділиться думками начальник Управління ДМС України в Рівненській1 області Лілія Драпчинська.
- Для мене основним критерієм при прийомі на роботу працівника чи при оцінці його діяльності є відношення до людей, які щоденно приходять у службу з різними документами, з різними настроями, іноді лише для того, щоб спровокувати конфліктну ситуацію.
Я рахую, що відношення працівника до роботи є важливішим, ніж його здібності. Професійним навикам можна навчитися в процесі роботи. Не заперечно, що технічні навики працівників мають бути завжди кращі, як у керівника.
Погляди, здібності, інтереси, морально-етичні переконання людини формуються здебільшого у сфері виробничої, професійної діяльності, а не у сфері побуту. Отож запорукою злагодженої, успішної діяльності колективу має бути, можливо це і банально звучить, кадрова робота.
Які складові цієї роботи?
- З однієї сторони, персонал повинен відчувати турботу, тобто забезпечення належних умов для їх праці, меблі, оргтехніка, бланково-журнальна продукція. З іншої – системний контроль.
У цьому нам допомагає функціонування в області електронної бази даних, тобто щоденне введення до бази операцій з документами, які проводить працівник у кожному підрозділі. Враховуючи, що всі операції з документами у нас автоматизовані, керівник структурного підрозділу Управління може подивитися, наприклад, скільки паспортів і кому надруковано сьогодні у самому віддаленому районі на кордоні з Республікою Білорусь, скільки осіб зареєстрували місце проживання або чи складалися адмінпротоколи на порушників паспортно-міграційних правил.
За кілька хвилин можна роздрукувати будь-який реєстр. Наприклад, список осіб, які отримали паспорт громадянина України в персональних даних яких наявне вставне слово «огли» або «кизи»; чи скажімо кількість паспортів, які оформлені з порушенням 30-денного терміну. Така система контролю дисциплінує персонал.
- У нас в Управлінні керівники структурних підрозділів закріплені за кількома територіальними підрозділами (так звана система кураторства) Щомісячно, іноді щоквартально по плану з районів привозять для перевірки:
- справи по втраті паспорта, встановлення особи;
- матеріали про адміністративні правопорушення;
- журнали для реєстрації заяв особистого прийому;
- журнали заяв і пропозицій тощо.
Результати перевірок оформляються кураторами у загальну довідку і обговорюються на нарадах (апаратних і загальних).
Позитивні результати у цьому році ми отримали від роботи виїзної групи у складі 4-5 працівників апарату, яка перевірила роботу всіх територіальних підрозділів. До складу групи входять працівники з відділу паспортної роботи (для перевірки матеріалів реєстрації, оформлення паспортів, ведення книг обліку і т.д.), відділу бухгалтерської служби (для перевірки ведення обліку бланків, повноти, правильності стягнення та зарахування платежів при наданні населенню послуг), сектору документального забезпечення (для перевірки журналів вхідної і вихідної кореспонденції, номенклатури справ), працівника сектору кадрового забезпечення (для антикорупційного моніторингу, вивчення думки громадськості, морально-психологічного клімату у підрозділі).
Метою таких виїзних перевірок не ставиться «вивернути все», хоча за результатами у поточному році один керівник сектору притягнутий до дисциплінарної відповідальності, а, в першу чергу, навчити людей допомогти, виправити недоліки. Керівники, у яких перевірки ще не було, намагаються упередити виявлені недоліки, спілкуючись зі своїми колегами. І в наступну поїздку група звертає увагу вже на інші аспекти діяльності служби.
Отже вдале керівництво зводиться до створення сприятливих умов у колективі, але з максимальним контролем та самовіддачею. Якщо сказати по іншому, то кожен може відчувати себе на роботі як у будинку, але не забувати, що не ми його господарі.
- Для того, щоб група людей стала колективом, необхідно об’єднати їх спільними завданнями, загальними діями і постійним контактом.
Так, ми в Управлінні практикуємо виїзні наради. Обираємо підрозділ, в якому чи не найгірші умови роботи (хоча на сьогодні в нашій області таких не лишилося) і допомагаємо з ремонтом, меблями, оргтехнікою. Тут хочу подякувати керівництву ДП «Документ» та його рівненській філії. Працівники підрозділу ідеально готують документацію, архіви, фарбують, наприклад, у жовто-блакитний колір картотечні шафи, вишивають українську символіку і зустрічають гостей.
Обов’язково знаходимо час познайомитися з місцевими визначними місцями, відвідати музей, замок долучившись тим самим до історії рідного краю. Так до прикладу, якщо у Рокитно немає чогось визначного, то у лісі біля міста є найстаріший дуб Європи, вік якого становить 1350. Дуб володіє лікувальною і магічною силою.
Звичайно об’єднують нас такі спільні справи як опіка над навчально-реабілітаційним закладом «Особлива дитина», тваринами у Рівненському зоопарку, співпраця з волонтерськими органами для допомоги армії, дітям з онкологічними захворюваннями, спільне відвідування колективом театральних вистав та інше. Життя повноцінного колективу вимірюється не лише трудовими буднями. Життя колективу це добрі спільні справи. Так, напередодні відзначення Незалежності України працівники УДМС в Рівненській області ініціювали проведення благодійної акції «Зроби своїми руками добро». Разом зі своїми дітьми власними руками виготовляли обкладинки для закордонних паспортів. В такий спосіб вони вирішили допомогти своїми власними силами онкохворим дітям області. Для цього запросили фахівця з проведення майстер-класів з сучасного виду мистецтва «Декупаж». Протягом обідньої перерви працівники в українських вишиванках майстрували обкладинки для паспортів опановуючи новий вид ремесла. Допомагали дорослим їхні діти. Праця захопила майстрів. «Одяг» для обкладинки обрали теж тематичний, з елементами української символіки. По завершенню роботи під час проведення прийому громадян, охочі змогли придбати таку ексклюзивну обкладинку виготовлену власними руками працівників УДМС за символічну суму. Гроші отримані з продажу творчих доробків були перераховані в онкогематологічне відділення Рівненської обласної дитячої лікарні.
До цього всього не завадило б ще змінити систему оплати праці, щоб державні службовці були матеріально зацікавленими у роботі у цій службі, рахували б її успішною та престижною.
Поради для керівників від Лілії Драпчинської:
- Не кричи. Того, хто кричить погано чути.
- Без потреби не критикуй.
- Без потреби не втручайся у справи підлеглих.
- Керівник не ображається, він аналізує.
- Умій визнавати, що неправий.
- Переконуючи, не користуйся владою, доки не вичерпав інших засобів.
- Не роби зауваження підлеглому в присутності сторонніх.
- Об’єктом критики повинна бути робота, а не людина.
- Запізнення, перенос, зрив заходу шкодять твоєму авторитету.
- Вимагаючи виконання певних правил, перевір, чи виконуєш ти їх сам.
- Надавай перевагу не приємному виконавцю, а незручному, але ініціативному.
- Створи таку обстановку, щоб підлеглі у відсутність керівника працювали не гірше, ніж при ньому.
Якщо вам, як керівнику властиві такі риси, то ввірені вам працівники з задоволенням і легкістю будуть виконувати свої обов’язки та роль підлеглого.
Л.Драпчинська
news_gallery_bcrumbs:
related_news:
11.05.2025
Начальник УДМС у Рівненській області Лілія Драпчинська взяла участь в онлайн-зустрічі, організованій Департаментом цифрової трансформації...
07.04.2025
До одного із відділів УДМС у Рівненській області звернувся військовослужбовець Олександр Володимирович із заявою про оформлення паспорта ...
10.03.2025
Нещодавно до Вараського відділу звернувся військовослужбовець для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Документ ...
comments:
no_commentsadd_comment: