Навчально-методичний семінар: «Платформа «moodle»: її роль та призначе...
Навчально-методичний семінар: «Платформа «moodle»: її роль та призначення у вивченні дисципліни «Історія держави і права України»

З метою виконання плану навчально-методичної роботи кафедри історії держави і права Національного університету «ОЮА» у 2023 році, для забезпечення доступності, безперервності та рівного доступу до навчання (у т. ч. для здобувачів з особливими освітніми потребами у регіонах України залежно від конкретної безпекової ситуації (очна, дистанційна, змішана форма навчання), а також з метою підвищення якості викладання дисципліни «Історія держави і права України» через поширення діджеталізації у навчальному процесі та за підтримки відділу тестології Національного університету «ОЮА», 25 вересня 2023 р. було проведено навчально-методичний семінар.
Тема заходу «Платформа «moodle»: її роль та призначення у вивченні дисципліни «Історія держави і права України» була обрана для роз’яснення здобувачам вищої освіти ступеня «бакалавр» 1 курсу на факультеті цивільної та господарської юстиції потенційних можливостей та переваг роботи з цією платформою.
Захід було організовано з метою досягнення трьох позицій:
1. Поінформувати присутніх про явище діджиталізації в освіті.
2. Надати ефективну допомогу здобувачам 1 курсу ФЦГЮ в отриманні цифрової обізнаності в освітньому процесі навчального закладу на прикладі «moodle» платформи.
3. Продемонструвати здобувачам зміст навчального контенту з дисципліни «Історія держави і права України», яку вони почали вивчати у цьому семестрі (особливо для тих, хто навчається на дистанційній формі навчання).
На початку зустрічі до здобувачів звернулась з промовою доцент кафедри історії держави і права Наталя Єфремова, яка зазначила, що: «Цифровізація – відображення сучасної парадигми розвитку суспільства, коли конкурентоспроможність та ефективність постають як життєво необхідні якості. Цифровізація сприяє спрощенню освітнього процесу, роблячи його більш гнучким, пристосованим до реалій сучасного дня, що забезпечує формування конкурентоспроможних професіоналів.
Протягом ХХ ст. модернізація освіти була зосереджена переважно на оновленні її змісту. Але у ХХІ ст. цього уже недостатньо, адже посилюється необхідність удосконалення організаційних форм, методів, засобів навчання, створення дієвого цифрового освітнього простору завдяки цифровізації освіти.
У сучасному тлумаченні діджиталізація, це необхідність широкомасштабного використання нових цифрових технологій в освіті та управлінні університетом. Вона є однією з тих тенденцій, яка з великою часткою ймовірності проявиться в найближчому майбутньому і матиме найсильніший вплив (порівняно з іншими процесами) на реальність вищої освіти.
Серед переваг, які діджиталізація надає з організаційно-економічної точки зору, виділяють такі:
- підвищення ефективності адміністративних процесів;
- інтеграція звичайної та оцифрованої системи записів для більш швидкого пошуку;
- покращення доступності та сприяння кращому обміну інформацією з колегами по всьому світу;
- збільшення швидкості реагування на зауваження та побажання здобувачів освіти;
- скорочення витрат та сприяння захисту довкілля;
- можливість вчасно користуватися точною аналітикою;
- допомога у гнучкості персоналу;
- забезпечення безперервності учбового процесу навіть у випадках надзвичайних ситуацій.
Таким чином, діджиталізація – це напрямок розвитку, який фактично є обов’язковим для більшості організацій. Він допомагає зміцнити зв’язки між адміністрацією, викладачами та студентами і сприяє кращому використанню наявних ресурсів.
На необхідності цифровізації освітньої сфери також акцентовано в низці нормативно-правових документів. Зокрема, у Законі України «Про освіту» (2017) поміж ключових компетентностей визначено інформаційно-комунікаційну. У проекті Концепції Цифрової адженди України – 2020 зазначено, що цифровізація має стати об’єктом фокусного та комплексного державного управління. Про потребу у розвитку «електронного навчання і формування цифрової компетентності учасників освітнього процесу» зазначається й у наказі Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про Національну освітню електронну платформу» (2018).
Стосовно питання діджиталізації в навчальному процесі висловила і начальник відділу тестології Національного університету «ОЮА» Світлана Єленич, яка зазначила, що окрім безпосереднього впливу на ефективність навчального процесу, діджиталізація надає низку реальних переваг, зокрема оптимальне використання часу задля більш ефективного формування ключових компетентностей.
Після цього пані Світлана представила презентаційні матеріали та надала детальну інформацію про систему «moodle» та її потенційні можливості, особливо в сучасних складних умовах часу. Далі вона детально прокоментувала правила користування матеріалами на платформі і запропонувала перейти до практичного тестування присутніми здобувачами матеріалів до вивчення дисципліни з «Історії держави і права України» на платформі «moodle».
У обговоренні теоретичних та технічних питань семінару також прийняла участь доцент Ірина Корнієнко, яка привернула увагу присутніх на важливість популяризації цієї платформи серед здобувачів на дистанційному навчанні, для яких матеріали цієї платформи можуть стати суттєвим доповненням для вивчення дисципліни. Також пані Ірина нагадала про можливість застосування цифрового контенту для наукової роботи молодих дослідників.
Наприкінці заходу присутні здобувачі високо оцінили проведений захід. Вони подякували організаторам за їх роботу та висловили надію на скору зустріч на засіданні наукового гуртка з історії держави і права України та зарубіжних країн.
related_news:
В стінах Національного університету «Одеська юридична академія» на факультеті міжнародного та судового права відбулась зустріч студенті...
В останньому з серії інтерв'ю з провідними діячами, які займаються дослідженням та розслідуванням організованої злочинності, д-р Кріс А...
comments:
no_commentsadd_comment: