За результатами засідання Колегії Державної міграційної служби
main
У Державній міграційній службі України
За результатами засідання Колегії Державної міграційної служби
28.04.2016
За результатами засідання Колегії Державної міграційної служби

Минуло трохи більше 2 місяців з часу останнього засідання Колегії. Ці два місяці дали змогу проаналізувати стан запровадження тих реформ, які ми розпочали в міграційній службі, а також окреслити план роботи на найближчу перспективу.
За цей порівняно невеликий проміжок часу вдалося багато чого досягти. Оформлено понад 65 тисяч ID-карток. Продовжується розбудова захищеної телекомунікаційної мережі ДМС та збільшення місць оформлення в ЄІАС УМП. У 2016 році планується підключити всі наші територіальні підрозділи. Розроблено програмне забезпечення для можливості внесення інформації з наявних баз за минулі періоди в підсистему ЕІАС УМП «Недійсні документи».
Зроблено важливий крок на шляху до децентралізації влади – відтепер органи місцевого самоврядування самостійно реєструють осіб за місцем проживання. Проведено значну роботу щодо інвентаризації всіх карток реєстрації особи та адресних карток та передано їх до органів, що здійснюють реєстрацію, а також доведено зазначену інформацію до відома громадськості, надано практичну, консультативну та методологічну допомогу працівникам відповідних органів реєстрації. Ознакою того, що роботу проведено на совість є те, що жодна з облдержадміністрацій не повідомила про неготовність виконувати з 4 квітня 2016 року повноваження у сфері реєстрації, делеговані ДМС.
Розуміючи складність цього питання та відсутність коштів в територіальних громадах, ДМС розробила та запровадила програмний продукт для ведення на безоплатній основі реєстрів територіальних громад, який розташований на веб-порталі ДМС України. Також для надання консультацій ДМС створена служба технічної підтримки, яка надає консультації щодо підключення та роботи територіальних громад.
Важливим результатом роботи ДМС за І півріччя стало запровадження електронної черги в підрозділах ДМС м. Києва, в планах – поширення такої практики по всій території України. Першими практичними результатами цього кроку стало істотне зменшення, і навіть зникнення, черг в підрозділах м. Києва, зростає рівень задоволеності громадян.
ДМС активно працює над усуненням недоліків, які громадськість традиційно закидала міграційній службі. Так, з підрозділів ДМС виводяться працівники ДП «Документ» (наразі вони повністю виведені в Дніпропетровській, Одеській, Харківській областях та у місті Києві). Повне завершення надання супутніх послуг представниками ДП «Документ» у підрозділах ДМС відбудеться у травні цього року. В результаті вже зафіксовано майже повну відсутність скарг громадян щодо неможливості оформлення документів без сплати за послуги, які надаються працівниками ДП «Документ», що у свою чергу зменшило загальну кількість звернень приблизно у 10 разів!
Очікуємо, що доступ громадян до сервісів ДМС зростатиме за рахунок ЦНАПів, які виступатимуть фронт-офісами, їм доведено специфікації необхідного обладнання, ведеться роз’яснювальна робота з місцевими органами влади щодо закупівлі обладнання, адже механічне перенесення обладнання з підрозділів ДМС до ЦНАПів не призведе до збільшення кількості точок доступу громадян до адмінпослуг. Повинна існувати здорова конкуренція між підрозділами ДМС, паспортним сервісом ДП «Документ» та ЦНАПами, це підвищить якість надання послуг.
У І півріччі істотно посилено напрямок боротьби з нелегальною міграцією та підготовки на випадок зростання міграційних потоків територією України. Насамперед посилено контроль за виконанням завдань щодо протидії нелегальній міграції, у першу чергу – це профілактична робота, здійснення міграційного контролю на територіях обслуговування, виявлення та видворення незаконних мігрантів. Відпрацьовуються чіткі та зрозумілі алгоритми дій кожного з ЦОВВ у сфері виявлення та протидії нелегальній міграції. Ведеться робота з удосконалення законодавства з міграційних питань.
ДМС наполегливо працює над посиленням спроможності розміщення як шукачів захисту, так і незаконних мігрантів (ПТПІ, ПТРБ). На цьому шляху є деякі перешкоди. Мабуть всі знають про напружену ситуацію, що склалася в м. Яготині Київської області у зв’язку з відкриттям Пункту тимчасового розміщення біженців. Штучно нагніталися негативні настрої серед місцевої громади, пов’язані з нібито поселенням в ПТРБ громадян Сирії, які проживають на території України. ДМС неодноразово роз’яснювала свою позицію в ЗМІ, яка полягає у тому, що жодних домовленостей чи угод щодо запровадження преференційного режиму надання статусу біженця громадянам Сирії або переселення сирійських біженців в Україну з держав ЄС не існує, а відкриття ПТРБ та поселення до цієї установи шукачів міжнародного захисту відбудеться лише після погодження із громадою міста Яготина.
ДМС вживає дієвих кроків для подолання в ДМС тих проблем, про які цілком справедливо говорить громадськість. Це насамперед боротьба з корупцією і тими зловживаннями, які, на жаль, досі мають місце в міграційній службі. Протягом І кварталу 2016 року порушено 17 кримінальних проваджень (у тому числі за фактом) стосовно 21 посадової особи ДМС у зв’язку із вчиненням правопорушень у сфері службової діяльності. У порівнянні з аналогічним періодом 2015 року кількість фактів порушень кримінальних проваджень стосовно працівників ДМС збільшилась майже у 4 рази. У переважній більшості кримінальні провадження стосовно працівників ДМС порушувалися за прийняття ними пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди.
З кінця лютого по 15 квітня було проведено два службових розслідування у Головному Управлінні ДМС у Львівській області. Матеріали службового розслідування направлено до правоохоронних органів для надання їм правової оцінки та реагування у межах компетенції.
Такі службові розслідування проводитимуться й надалі. Порушники будуть швидко виявлятися, винні – притягатися до відповідальності.
Безумовно, одним з показників якості надання адміністративних послуг є наявність скарг на дії або бездіяльність посадових осіб ДМС.
Найбільш поширені питання у зверненнях та скаргах громадян:
• витребування під час прийому громадян щодо здійснення відповідних процедур додаткових документів, не передбачених нормативно-правовими актами;
• вимагання від громадян неправомірної вигоди при оформленні документів (у тому числі за прискорення);
- нав’язування незаконних платежів (на канцелярію, на довідку про несудимість тощо, при несплаті працівники відмовляються приймати громадян);
•?штучна затримка вже оформлених документів.
ДМС активно реагує на всі скарги та звернення. Для вирішення деяких проблем, які набули системного характеру, розроблено та впроваджено конкретні технічні рішення. Так, на сайті ДМС запроваджено сервіс перевірки стану оформлення паспорту для виїзду за кордон та паспорту у формі картки, а отже громадяни можуть перевірити дистанційно стан оформлення паспорту.
У І півріччі істотно посилено роботу з виявлення підроблених паспортів. Останнім часом почастішали випадки виявлення паспортів громадянина України, бланки яких не виготовлялися ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» та є підробленими. З метою недопущення використання таких паспортів до територіальних органів ДМС надіслана інформація про основні візуальні відмінності підробленого бланка паспорта громадянина України від бланка паспорта громадянина України, виготовленого Поліграфкомбінатом «Україна».
Протягом першого кварталу 2016 року в центральному апараті ДМС активізувалася робота щодо виявлення громадян України, які документовані паспортами громадянина України з порушенням вимог законодавства України, особливо щодо громадян, які є вихідцями з країн Близького Сходу та країн ризикової міграції.
Напрямами подальшого реформування в ДМС у ІІІ півріччі стануть:
• після прийняття законопроекту № 3224 – запровадження нової системи ідентифікації та заміна паперових паспортів у формі книжечки на ID-картки. Дані всіх громадян будуть перевірені, внесені до ЄДДР і в подальшому отримання будь-якого іншого документа громадянином буде максимально спрощеним;
•?подальше спрощення, пришвидшення, стандартизація та автоматизація процедур надання сервісів громадянам, поступове позбавлення паперового документообігу (замість копій документів – сканування та запровадження системи електронного документообігу в підрозділах ДМС);
• впровадження можливості оплати послуг ДМС через Інтернет, оплати банківською карткою в платіжних терміналах;
•?продовження?реформи ДМС: кадрове оновлення міграційної служби шляхом проведення відкритого конкурсу на всі вакантні посади, залучення до роботи, де це можливо, стажерів та волонтерів, проведення атестації всіх працівників ДМС. Побудова системи постійного навчання співробітників шляхом тренінгів, в т.ч. дистанційного навчання;
• позбавлення паперового документообігу та впровадження електронного документообігу шляхом оснащення комп’ютерною технікою та каналами зв’язку всіх підрозділів ДМС (до кінця року буде додатково обладнано ще 240 автоматизованих робочих місць (для оформлення ID-карток та біометричних закордонних паспортів). Переведення паперових архівів в електронну форму;
•?впровадження електронної черги у всіх підрозділах ДМС;
• посилення взаємодії з правоохоронними органами з питань організації протидії нелегальній міграції
У ІІ півріччі ДМС продовжувала упевнено крокувати шляхом реформ. Ми зробили перші важливі кроки на цьому шляху. І рухатимемося ним далі!
Голова Державної міграційної служби України
Максим Юрійович Соколюк
news_gallery_bcrumbs:
related_news:
20.04.2025
Вітаю зі величним святом Великодня!
Воскресіння Христа є символом відродженням всього найкращого, що закладено Богом в людині: честі, гі...
01.04.2025
За завданням Президента продовжуємо удосконалювати надання послуг українцям, які знаходяться за кордоном.
Уряд затвердив змі...
01.04.2025
31 березня 2025 року відбулась робоча зустріч керівництва Державної міграційної служби України з представниками Міжнародного центру з роз...
comments:
no_commentsadd_comment: