Удосконалення роботи територіальних органів ДМС України
31.07.2017
Удосконалення роботи територіальних органів ДМС України

22 липня Голова Державної міграційної служби Максим Соколюк провів нараду серед керівного складу Головного управління ДМС у Львівській області. На нараді було обговорено актуальні питання діяльності служби загалом і львівського управління зокрема.
У ГУ ДМС у Львівській області останнім часом було проведено кілька перевірок діяльності. Результати засвідчили наявність значних недоліків у роботі управління і терпідрозділів. Було складено відповідні акти і рекомендації щодо їх усунення. Було і рішення Колегії ДМС, яким керівництво ГУ ДМС зобов’язано невідкладно скласти план та розпочати наведення порядку. Майже місяць тому Перший заступник Голови ДМС Діна Пімахова здійснила робочу поїздку по підрозділах у місті Львові та вказала на наявність істотних недоліків у роботі.
Натомість через півтора місяці після Колегії план усунення недоліків не було затверджено. У деяких підрозділах існують неприйомні дні, що порушує чинне законодавство, розміщено недостовірну інформацію на стендах щодо необхідних документів – там згадується надання довідки про місце проживання для одержання закордонного паспорта і паспортів обох батьків, якщо закордонний паспорт оформлюється дитині та багато чого іншого.
Більше того, склалася кричуща ситуація з прогалинами у знаннях міграційного законодавства з боку працівників та навіть керівного складу підрозділів. Дехто з них не обізнаний із змістом постанов КМУ №152 та №302.
Відсутній належний контроль за роботою підпорядкованих підрозділів з боку керівника ГУ ДМС у Львівській області, який де-факто самоусунувся від вирішення нагальних проблем роботи.
Центральний апарат робить все можливе для поліпшення і полегшення роботи територіальних органів міграційної служби:
- всі тероргани і терпідрозділи забезпечено комп’ютерною технікою;
- збільшено розмір асигнувань на зарплати, ремонт техніки і приміщень;
- запроваджено систему електронного документообігу, яка сьогодні діє в апараті ДМС і територіальних органах ДМС, а до кінця 2017 року буде впроваджена у всіх без виключення підрозділах ДМС;
- розробляються стандартні операційні процедури для забезпечення ефективної роботи працівників ДМС із суб’єктами звернення та подальшого їх використання для навчання персоналу;
- започатковано проведення кущових навчальних семінарів, орієнтованих у першу чергу на рядових працівників територіальних підрозділів ДМС (розпочнуться з вересня ц.р.).
Голова ДМС також обговорив з керівним складом ГУ ДМС у Львівській області нагальні питання роботи служби. Зокрема, Максим Соколюк в черговий раз підкреслив, що робочі станції є не унікальними, а універсальними, тобто дозволяють оформлювати як ID-картки, так і закордонні паспорти. Тому їх використання має здійснюватися залежно від попиту населення, а також не повинні призначатися окремі години прийому стосовно ID-карток і закордонних паспортів.
Голова міграційної служби також закликав присутніх на нараді працівників при оформленні біометричних паспортних документів внутрішньо переміщеним особам, а також особам з тимчасово окупованої території України приділяти особливу увагу питанням їх достовірної ідентифікації.
Сьогодні до Реєстру підключено вже 35-й ЦНАП і їх кількість щомісяця зростає. У зв’язку з цим на територіальні органи і підрозділи ДМС зростатиме навантаження в частині обробки та перевірки прийнятих від ЦНАПів документів.
З огляду на викладене, за словами Максима Соколюка, територіальні органи і підрозділи ДМС мусять:
- суттєво підвищити рівень взаємодії з органами місцевого самоврядування і створеними ними ЦНАПами;
- надавати ЦНАПам фахову профільну, організаційну та юридичну підтримку;
- здійснювати періодичне навчання адміністраторів ЦНАПів з метою підвищення рівня їх кваліфікації та зменшення кількості неправильно оформлених документів;
- складати відповідні акти у разі неможливості отримання відцифрованих відбитків пальців рук при формуванні заяви-анкети на оформлення закордонного паспорта.
Голова ДМС також не оминув увагою найболючішу для людей ситуацію, що склалася сьогодні із своєчасним виготовленням закордонних паспортів.
Суть проблеми полягає в тому, що після запровадження ЄС безвізового режиму для громадян України в нашій країні вдвічі зріс попит з боку населення на закордонні паспорти, а виробничі потужності ДП «Поліграфкомбінат «Україна» залишилися на рівні минулого року.
Наразі обладнання Поліграфкомбінату вже тривалий час працює на повну потужність, максимальний рівень якої становить близько 10 тис. документів на день, в той час як добова кількість оформлених закордонних паспортів вже третій місяць поспіль перевищує 20 тис.
Місячна потужність Поліграфкомбінату становить 300 тис. закордонних паспортів на місяць, натомість у квітні 2017 року кількість оформлених громадянами України закордонних паспортів досягла 233 тис., у травні – 330 тис., у червні – 438 тис.
Це звичайно призводить до затримок термінів виготовлення документів та зростання кількості скарг від громадян, але не все в даному випадку залежить від міграційної служби.
ДМС постійно інформує про ситуацію, що склалася Міністра внутрішніх справ, Уряд та Адміністрацію Президента України.
Наразі, за наявною інформацією, ДП «Поліграфкомбінат «Україна» уклав контракт на закупівлю необхідного додаткового обладнання у відомої нідерландської фірми, а отже через деякий час ситуація із затримками при виготовленні паспортних документів має бути вирішена
С. Дон
related_news:
20.04.2025
Вітаю зі величним святом Великодня!
Воскресіння Христа є символом відродженням всього найкращого, що закладено Богом в людині: честі, гі...
01.04.2025
За завданням Президента продовжуємо удосконалювати надання послуг українцям, які знаходяться за кордоном.
Уряд затвердив змі...
01.04.2025
31 березня 2025 року відбулась робоча зустріч керівництва Державної міграційної служби України з представниками Міжнародного центру з роз...
comments:
no_commentsadd_comment: